IBM סבלה מבעיות טכנולוגיות דרסטיות בשבוע החולף, שהשפיעו באופן ניכר על שירותי הענן של החברה במשך שעות והשפיעה על מספר אסטרונומי של לקוחות השוכרים את שירותי הענן של ענקית הטכנולוגיה העולמית. עמוד סטטוס הענן של IBM  מספק תובנה מוגבלת לגבי הפסקת הענן של IBM  שארכה מספר שעות ברחבי צפון אמריקה, אירופה ואסיה. "IBM  מתמקדת בנושאי ספקי רשת חיצוניים כגורם להפרעה בשירותי הענן של IBM  ", אמר דובר IBM . "כל השירותים שוחזרו, ומתבצעת בדיקה מפורטת בכדי לקבוע את הגורם הספציפי וטיפול בבעיות שהובילו להפסקה."

הפסקת רשת רחבה שהשפיעה על נגישותם של לקוחות המאחסנים בשירותי הענן של IBM את נתוניהם השונים על ידי ספק הענן. ניתוח שנערך על אלף משתמשים בשירותי הענן של IBM מצא כי ההפסקה נמשכה כשעתיים,  אנג'יק מדינה, מנהלת שיווק מוצרים, "האופי המאסיבי והעולמי של הפסקת רשת זו מציע ניתוב או בקרה מסוג אחר, בניגוד לכשל בנתב או לחתוך סיבים. זה היה מכיל את ההפסקה לרדיוס קטן יותר".

הפסקת הענן של IBM  לא הייתה הפעם הראשונה שספק ענן עבר הפרעה בשירות. פלטפורמת הענן של גוגל סבלה מהפסקה גדולה של מתן שירות אשתקד. מומחים טוענים כי ארכיטקטורה היברידית או רב-עוצמתית יכולה להקטין חלק מהסיכונים כתוצאה מהפסקה עולמית רחבה של שירותי הענן. כמו כן, הפסקות אינן בלעדיות לענן הציבורי, כפי שמישהו שאירח את הטכנולוגיה שלו יכול להעיד על כך. לוץ מציע כי על ידי התמקדות כיצד לתכנן, להיענות ולפתור עבור הפסקות, ארגונים יכולים להפחית את הסיכון להפסקת הפחתה ולהפחית את זמן ההשבתה.

הפסקת הענן של IBM  היא האחרונה בשורה ארוכה של הפסקות שירותי מערכות מידע רחבות היקף מתוקשרות המשפיעות על יכולות הארגון לשמור על רמות השירות שהוא יכול לספק ללקוחותיו ועל תפוקת העובדים שלו במשימותיהם היומיומיות. טכנולוגיות ענן מספקות מגוון רחב של יתרונות וגמישות לעסקים, אך גם מגבירות את המורכבות והסיכון בתשתיות מערכות המידע עבור ארגונים רבים.