מבנה החומרים החדש שהתגלה בעזרת מערכת מידע מתוחכמת וחדישה המבצעת אלגוריתמים על מידע אשר נאסף על מעטפת ליבת כדור הארץ הפתיעו חוקרים בממדיהם העצומים. מדענים אמריקאים גילו שני מבני חומרים ענקיים וייחודיים המורכבים מחומר צפוף שנמצא כ -3,000 ק"מ מתחת לרגלינו, עמוק בכדור הארץ. גילוי התופעה המסתורית הזו בעמקי בטנו של כדור הארץ שלנו נעשה בזכות סדרת אלגוריתמים מיוחדים שנאספה במערכת שנקראה Sequencer ומהווה "אנומליה ענקית" שמעולם לא התגלתה עד כה.

הגילוי נעשה על ידי מדענים מאוניברסיטת מרילנד ופורסם ביום שישי האחרון בכתב העת Science. שם דיווחו החוקרים כי המערכת ששימשה לגילוי זה פותחה במקור לניתוח גלקסיות מרוחקות, אך בסופו של דבר היא חשפה תעלומה בתוך כדור הארץ עצמו. מה שכינו "אנומליות גדולות מאוד" התגלה, אחת מתחת לאיי מרקסה, ארכיפלג וולקני שנמצא בפולינזיה הצרפתית. והשני, עם מבנה דומה, מתחת להוואי. האחרון התגלה כגדול יותר ממה שהמדענים מניחו במקור.

מערכת מידע משוכללת זו אפשרה ניתוח של 7000 מדידות של רעידות אדמה בעוצמה בינונית עד גבוהה, שהתרחשה באופן תת-קרקעי מתחת לאוקיאנוס השקט ב -30 השנים האחרונות. רעידות אדמה מייצרות גלים סיסמיים מתחת לפני כדור הארץ שנוסעים אלפי קילומטרים. כאשר גלים נתקלים בשינויים בצפיפות הסלע, בטמפרטורה או בהרכב, הם משנים מהירות, או מתפזרים, ומייצרים הדים אותם ניתן לגלות.