בהשראת מישל טרוני

מומחה לכושר ותזונה

הפופולריות של היוגה נסקה בעשורים האחרונים, ונראה שכולם מתרגלים ליוגה בקלילות אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם ולחשוב שיוגה זה דבר קל, זה אמנם נראה קל אך יוגה היא מאתגרת למדי, במיוחד למתחילים. החדשות הטובות הן שיש כמה טיפים מעשיים להקל על האתגר, ולהפוך את ההתחלה לחוויה נעימה וכדאית להתמדה.

הבינו למה אתם רוצים לעשות יוגה

אנו עשויים להחליט לעשות יוגה מסיבות רבות ושונות, כמו לדוגמה: להרחיב את העיסוקים שלנו, לצמיחה רוחנית, או פשוט לשמור על בריאות טובה. כל סיבה מרמזת על פרקטיקות וידע שונים, ולכן חשוב לדעת מהן הסיבות שלכם בדיוק.

קבלו עצות ממורה מנוסה ליוגה

חלקנו לא מרגישים מספיק ביטחון או מוטיבציה להתחיל לתרגל יוגה לבד, ולכן ללכת לשיעורי יוגה יכול להיות הפתרון הנכון לעומת אחרים שמתחילים מתרגול בבית ומנסים להתחיל לעשות יוגה בעצמם. שתי האפשרויות הן ברות קיימא, אך קבלת ייעוץ נכון בתחילת הדרך תעניק לכם הבנה טובה היכן להתחיל. זכרו כי מורה יכול לתת עצות לגבי התנוחות שיש לעשות ובאיזו תדירות, בהתבסס על בריאותכם ומבנה גופכם הנוכחי.

קנו מזרן יוגה

מזרן יוגה הוא כלי חיוני לתרגול התנוחות ביוגה. למתחילים לרוב יש בעיות שיווי משקל, ומזרן יוגה יקל על ביצוע התנוחות ותעזור לכם להימנע מבעיות כמו נקעי שרירים והתכווצויות.

תדאגו לבגדים נוחים

בגדים נוחים לתרגול היוגה כמו למשל – מכנסיים רחבים למטה וחלק עליון צמוד. עליכם לוודא כי הבגדים שלכם נוחים ומאפשרים תנועה חופשית. לא יחלוף זמן רב, אתם תרגישו שיפור עצום בגמישות הגוף.

התאימו את התזונה שלכם בהתאם

התזונה שלכם צריכה להכיל את כל אבות המזון כמו: פחמימות מורכבות, חלבונים עשירים בחומצות אמינו, שומנים חיוניים, סיבים תזונתיים ומינרלים. תזונה בריאה מתחילה מארוחות בוקר עשירות בכל אבות המזון וארוחות ערב קלות. אכלו משהו קל שעתיים לפני התרגול, אך אל תתרגלו אף פעם לאחר רעב ממושך של מספר שעות.

שתיית מים מרובה

מים הם המפתח כשאתם מתחילים בפעילות גופנית כלשהי, לכן הקפידו לשתות לפחות 2.5 ליטר ליום. קחו בקבוק מים לכל שיעור יוגה ובנוסף שתו כוס מים לפני תחילת השיעור וכוס מים בסיומו.

רשמו הערות

לעתים קרובות נאמר שמות של תנוחות, פרקטיקות ומונחים רלוונטיים אחרים. כדי לשמור על קשר ולא ללכת לאיבוד, זה יעזור לכם להטמיע את ההרגלים והידע הבסיסי של יוגה. בנוסף לכל, הרגל טוב הוא לרשום את מה שלמדת בכל פעם, כך שתוכלו לעקוב אחר ההתקדמות שלך.

עבדו על החלק הרוחני

יוגה היא יותר מסתם פעילות גופנית, יוגה גורמת להרחיב את המודעות הרוחנית, וללמוד להיות בנוכחות מלאה בכאן ועכשיו.

 מדיטציה

מדיטציה ונשימה יוגית הם שני תרגולים חיוניים המשלימים את היוגה. הם ישפרו את בריאותכם הגופנית והנפשית, ויהפכו את היוגה לחוויה משמעותית בהרבה עבורכם.

הכניסו נוהלי נשימה

הנשימה מסייעת בהפחתת מתח וחיזוק האיברים הפנימיים. בנוסף הנשימה תעזור לכם להתקדם מהר יותר בתרגול היוגה, להבין את העוצמה שבנשימה ולקבל יותר מהיתרונות הבריאותיים.

קראו תוכן על יוגה 

השלימו את מה שאתם שומעים ממדריך היוגה שלכם עם תוכן שירחיב את הידע שלכם. יוגה זה תחום מורכב ורצוי להיות בגישה רב צדדית.

שמרו על מצב הרוח

אם משהו לא מסתדר, נסו שוב מאוחר יותר וחזרו לדברים שאהבתם וזה יגרום לכם להרגיש שאתם מתקדמים. נהלו את המוטיבציה שלכם בתבונה ואל תקשיבו לאיש מלבד לעצמכם. המפתח הוא להיות קשובים לעצמכם ולזכור כי התבונה היא בגוף. חשוב לזכור שכל התחלה היא אתגר בפני עצמו. עם זאת, יוגה היא תרגול מאוד ממלא וכדאי, ובהחלט יהיה שווה את הזמן והמאמץ שלכם.

אם גם אותך מעניין להיכנס לתחום ייעוץ התזונה, ללמוד רבות על התחום , לצבור ניסיון, להכיר מומחים מובילים בתחום ולעזור לאנשים רבים להגשים את חלומם.

לחץ כאן והשאר את פרטייך האישיים ונחזור אלייך עם מידע נוסף.