אבל מהי אכילה רגשית ?

זוהי אכילה שאין לה קשר לרעב גופני של הגוף . כלומר "רעב" כמענה לרגש/ חוויה שאתם חווים, וזאת כאשר איננו רעבים כלל !  
הרעב הרגשי מגיע מבפנים ( רגש / מחשבה ) או מגיע מבחוץ ( מראה מגרה של אוכל, מקרר בזווית העין , מקום מסויים).
לעומת זאת אכילה תקינה מגיעה מתחושת רעב גופני בו הגוף משדר למוח שהגיע הזמן לספק אוכל.

הנה כמה דרכים להבדיל מתי אתם חווים רעב רגשי , ומתי אתם חווים רעב גופני.

  1. רעב גופני נחווה בעיקר בגוף: בטן מקרקרת ,חור בבטן, מעט חולשה. הוא יופיע בהדרגה בדרך כלל  שעה וחצי עד שלוש שעות אחרי הארוחה הקדמה לה.
    רעב ריגשי נחווה בעיקר בראש ובדמיון: מופיע באופן פתאומי, תלוי בשגרת היום שלנו, מתקשר למה שאנחנו חווים ולקשיים ולהצלחות שלנו. נרגיש אותו בד"כ כשאנחנו חווים לחץ , חרדה , בדידות , שעמום , צורך ברגיעה או צורך בבריחה.
  2. רעב גופני יודע שובע , כאשר הגוף מאותת רעב אנו אוכלים ומנגנון השובע במוח מאותת לנו להפסיק עם האכילה.
  3. רעב רגשי אינו יודע שובע, לא ניתן להשביע צורך רגשי באמצעות אוכל, גם אם נאכל עד כאב ואי־נוחות, אין מאכל המסוגל להשביע צורך רגשי!
    אכילה כמענה לרעב גופני תוביל בדרך כלל לתחושת סיפוק.
    לעומת זאת, אכילה כמענה לרעב ריגשי תוביל לתחושות תסכול, בושה, חרטה, כעס ורגשות אשמה.

הבעיה הכי גדולה באכילה רגשית

הבעיה באכילה הרגשית היא, שאפקט ההרגעה הוא זמני, לטווח קצר ונשאר לכמה שניות ,בטווח הארוך לא באמת מרגיע, ומותיר אותנו עם רגשות שלילים שמובילים אותנו שוב לאכילה רגשית.
כדי להתמודד עם הרעב הרגשי צריך לדעת לזהות מתי הוא מגיע , ואחרי שנזהה אותו הבחירה בידינו, האם להישאב לתוך המערבולת של רעב רגשי או לא.
כדי להתמודד עם הרעב הרגשי צריך לדעת לזהות מתי הוא מגיע , ואחרי שנזהה אותו הבחירה בידינו, האם להישאב לתוך המערבולת של רעב רגשי או לא.
נסו לשאול את עצמיכם כל פעם לפני שאתם אוכלים , האם האכילה היא ניסיון להשביע רעב גופני או רעב רגשי.

אם התשובה שלכם היא רעב גופני- תאכלו ! אך אם התשובה היא רעב רגשי- אתם נכנסים למערבולת , זכרו שהאוכל לא ישביע לכם את הרגש .

אכילה כתגובה לרעב היא התנהגות נלמדת , ככל שתצליחו להבדיל בין שני סוגי הרעב כך היכולת שלכם להתמודד מול האכילה הרגשית תתחזק.

yael_gilboa_ : לטיפים על תזונה ומתכונים שווים עקבו אחרי באינסטגרם