ניתוח סביבת העסקים שלכם

תכנון עסקי הוא תהליך מתמשך שאינו מתחיל ומסתיים בכתיבת תכנית עסקית. מעת לעת רישום מלאי של מצבה של חברה חיוני בכדי להבטיח שהיא תעמוד ביעדיה ותהיה או תמשיך להיות מוצלחת וריווחית.
כדי לכתוב בהצלחה ניתוח מקיף של סביבה עסקית, ראשית עליכם להבין במה מדובר.

האם אתם מבינים את המודל העסקי ?

זה מה שמגדיר את אסטרטגיית הליבה של החברה. בעיקרו של דבר זה מראה איך אתם הולכים להרוויח כסף!
זה הדבר הראשון שאתם צריכים להבין ולנסח – איך העסק יעבוד.
כל עסק פועל בסביבה ספציפית – לכן יש לנו נישות שונות. מה שיעבוד עבור עסק אחסנה לא בהכרח יעבוד עבור עסק אינטרנטי. כך שכל מודל עסקי מתוכנן ומבוצע בסביבה ספציפית אשר תורם להצלחתו.
הבנה מעמיקה של סוג הסביבה המתאימה ביותר למודל העסקי שלכם תאפשר לכם להתפתח בהדרגה כמו בהתאמה לסביבה שלכם.
העסק צומח ומציע מודלים עסקיים תחרותיים יותר כדי להבטיח את הישרדותך.

לשיחת ייעוץ ללא עלות התקשרו 0502277155 או השאירו פרטים

כיצד לבצע ניתוח מקיף של הסביבה העסקית?

הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא לחלק אותה למשימות קטנות יותר אך קשורות זו בזו:
נתחו את כוחות השוק
הערך את הדינמיקה ואתגרים המשפיעים על הנישה והשוק שלכם. ישנן מספר שאלות שתצטרכו לענות עליהן כאן (סוגיות שוק, פלחי שוק, צרכים ודרישות שיש ללקוחות, החלפת עלויות – בעיקרון, כמה קל ללקוחות למצוא מוצרים דומים ועוד.
כוחות בתעשייה
זה כרוך בלימוד המתחרים, נכנסים חדשים לשוק, מוצרים אחרים (דומים או אחרים) וכל בעלי עניין אחרים שיכולים להשפיע על ההכנסה.
מגמות
כאן אתם בוחנים את מגמות העבר, הנוכחיות והעתידיות כדי לנסות לחזות כיצד יתנהג השוק. עליכם ללמוד מגמות טכנולוגיות, מגמות רגולטוריות, מגמות כלכליות חברתיות, ומגמות חברתיות ותרבותיות.
מקרו-כלכליים
כאן חשוב לקחת בחשבון את כל הגורמים הכלכליים הגדולים שיכולים להשפיע על העסק בעתיד, הם כוללים תנאי שוק עולמיים, שוקי ההון, סחורות ומשאבים אחרים. נתונים סטטיסטיים מראים שלפחות כ- 50% מכלל חברות חדשות נוטות להיכשל במהלך חמש השנים הראשונות. אחת הסיבות העיקריות לכך היא פשוטה – הם לא מצליחים להבין את כל הכוחות, הפנימיים והחיצוניים, המשפיעים על פעילותם ועסקיהם.
ניתוח סביבתי עסקי מבצע את המשימה הכרחית של הפקת מידע מעשי לבעלי החברה ואנשי ההנהלה העליונה. לאחר מכן הם יכולים לנתח את המידע כדי לזהות בהצלחה כי אסטרטגיות, תכניות ופרוטוקולים שהושמו בעבר פועלים ביתרון, תוך זיהוי הדברים שאינם עובדים היטב או שאינם מועילים לחברה.
הסביבה העסקית של החברה כוללת מערך של שני רכיבים: פנימיים וחיצוניים אשר לא רק משפיעים על אופן ההתנהלות של עניינים עסקיים, אלא גם כיצד כל המרכיבים הללו מתלכדים כדי לייצר עסק מצליח. 
בהשראת דניס צ׳רקוב,
מומחה קריאטיב ותוכן ויראלי.

קריינות ותוכן, אריאל אהרוני
מומחה שיווק | יועץ משכנתאות.