הבוקר קמתי ליום סידור בבית של לקוחה, דבר שמרגש אותי כל פעם מחדש. בכל מפגש אני יודעת איך היום יתחיל אבל אין לי מושג איך הוא ייגמר. כמה שקיות נוציא מהבית לתרומה, כמה שקיות יסיימו את דרכן בפח הזבל ואיך הארון יהיה מסודר בסוף.

מה שתמיד חוזר על עצמו הוא סדר הפעולות שלנו במהלך הסידור. זה עוזר לתהליך להיות יעיל, פשוט ואפקטיבי. אחרי שסיפרתי לכם מה מפחיד כל כך בלסדר,  היום אני אחשוף בפניכם את השיטה שלי לסידור הבית כדי שתוכלו כבר לצאת לדרך:

מתחילים מלבחור אזור \ חדר אותו אתם הולכים לסדר ולהתמקד רק בו! המטרה היא לארגן אותו בצורה יסודית ובלי פשרות, ככה מגיעים לתוצאות מדהימות. ממשיכים לארגן את החלל. מפנים את הרצפה ויוצרים משטח עבודה על השולחן \ המיטה (בהתאם למה שיש לכם בסביבה). את החפצים שמצאתם בחוץ תתחילו לסדר על המשטח לפי קטגוריות, כי סדר בעיניים יוצר סדר בראש.

עכשיו כשתפתחו את הארונות יתחיל הכיף האמיתי! תוציאו בהדרגה דברים אל משטח העבודה כדי למיין. תתחילו מלהחליט מה נשאר בבית ומה יוצא (למסירה \ מחזור \ לפח). את הדברים שהחלטתם להשאיר מיינו לפי קטגוריות כדי שאחר כך יהיה לכם קל יותר לאחסן. דוגמאות אפשריות לקטגוריות: גופיות ערב \ חולצות טישרט אם זה בארון בגדים, חומרי יצירה \ כלי עבודה אם זה מחסן, וכלי הגשה \ כלי אוכל אם זה מטבח.

כשתראו את הארון מתחיל להתרוקן תדעו שאתם בדרך הנכונה. בשלב המיון אנחנו מתמקדים בלקבל החלטות לגבי החפצים. רק אחרי שתעברו את זה בהצלחה ותראו את הארון ריק לחלוטין תוכלו להמשיך בקלות לשלב האחסון.

תסתכלו עליו ואז על החפצים שמיינתם ונסו לחשוב מה יהיה לכם הכי נוח. מקמו חפצים שהם בשימוש יום יומי או שבועי במדפים שנוח לכם להגיע אליהם. במדפים הגבוהים היותר (שצריך בשבילם סולם) שימו חפצים שאתם משתמשים בהם פעם בשנה. ההמלצה הקבועה שלי בתור מסדרת בתים היא להשתמש בסלסלות וקופסאות בסידור הארונות.

אם סיימתם, אבל עדיין נשארו דברים קטנים אחרונים, אל תדחפו אותם לארון. נסו לחשוב לאיזה קטגוריה הכי מתאים לשייך אותם (למשל, סוללות יתאימו למוצרי אלקטרוניקה) ושימו אותם במקום בו יש חפצים דומים.

איך מחליטים מה להשאיר בבית? בפוסט הבא אתן לכם את השאלות שיקלו עליכם לקבל החלטות. עד אז כתבו לי כאן בתגובות מה הטריק שלכם לסידור הבית בשגרה?