חשבו על ילדותכם

רבים מאיתנו רוצים להיות הורים באופן שונה מההורים שלנו. אפילו אלה שהיו להם ילדות מאושרת עשויים לרצות לשנות כמה היבטים מהחינוך של הוריהם. אבל לעתים קרובות מאוד, כשאנחנו פותחים את הפה, אנו מדברים בדיוק כמו שההורים שלנו עשו. הרהור וחשיבה אודות ילדותנו זה צעד לקראת הבנת הסיבה שאנחנו הורים. שימו לב לדברים שתרצו לשנות וחשוב כיצד תעשו זאת בתרחיש אמיתי. נסו להיות מודעים ולשנות את ההתנהגות בפעם הבאה שהנושאים יעלו. אל תוותרו אם לא תצליחו בהתחלה. זה לוקח זמו ותרגול. הרבה תרגול.

שימו לב לזוגיות

שימו לב לזוגיות שלומכם האישי. פעמים רבות דברים כמו הבריאות שלכם או בריאות הקשר נפגעים כאשר נולד ילד. אם לא תשימו לב אליהם, הם יהפכו לבעיות גדולות יותר בדרך. דאגו להיות במצב טוב פיזית ונפשית. קחו זמן לחיזוק הקשר שלך עם בן / בת הזוג. אם שני התחומים הללו נכשלים, גם ילדכם יסבול.

בלי אלימות ! לא משנה מה

עבור הורים מסוימים, הפעלת כוח יכולה להביא להשגת התוצאה הרצויה בטווח הקצר שלעתים מהווה הקלה רגעית עבור ההורים. עם זאת, שיטה זו אינה מלמדת את הילד שאלימות זה רע. זה רק מלמד את הילד להפעיל אלימות כפתרון. ילדים מוכים נוטים יותר להילחם עם ילדים אחרים. הם נוטים יותר להפוך לבריונים ולהשתמש בתוקפנות מילולית / פיזית כדי לפתור מחלוקות. בהמשך החיים הם גם עלולים להפוך לעבריינים עם התנהגות אנטי-חברתית ופלילית. יש מגוון אלטרנטיבות טובות יותר למשמעת שהוכחו כיעילות יותר, כמו משמעת מילולית חיובית וחיזוק חיובי.

שמרו דברים בפרספקטיבה וזכור את יעד ההורות שלך

אם אתם כמו רוב ההורים, אתם רוצה שילדכם יהיה תלמיד טוב בבית הספר, יהיה יצרני, יהיה אחראי ועצמאי, יהנה מקשרים משמעותיים איתכם ועם אחרים, יהיה אכפתי וחומל, ושיהיה לו חיים מאושרים, בריאים ומספקים.

אבל כמה זמן אתם משקיעים על עבודה למען היעדים האלה?

אם אתם כמו רוב ההורים, סביר להניח שאתם מבלים את רוב הזמן רק בניסיון לעבור את היום. במקום לעזור לילדכם לשגשג, אתם מבלים את רוב הזמן רק בניסיון לשרוד! כדי לא לאפשר למצב ההישרדות לשלוט בחייך, בפעם הבאה שאתם מרגישים כועסים או מתוסכלים, קחו צעד אחורה. חשבו על מה הכעס והתסכול יעשה לכם או לילדכם. במקום זאת, מצאו דרכים להפוך כל חוויה שלילית להזדמנות למידה בשבילו. אפילו התקפי זעם לעיתים יכולים להפוך לצריבת זכרון מוחי שעשוי שלא לחלוף. ביצועים אלה לא רק יעזור לכם לשמור על נקודת מבט בריאה, אלא שאתה גם עובדים על אחת המטרות העיקריות שלכם בהורות – בניית מערכת יחסים טובה עם ילדכם.

קחו קיצור דרך על ידי שימוש בממצאים בפסיכולוגיה האחרונה ובמחקר מדעי המוח

אנו לא מתכוונים להחליף אתכם בחינוך ילדכם. כוונתינו היא לנצל את מה שכבר ידוע על ידי מדענים. הורות הוא אחד התחומים הנחקרים ביותר בפסיכולוגיה. שיטות או מסורות רבות של הורות נחקרו, מדויקות, מזוקקות או מופרכות מדעית. לקבלת עצות ומידע טוב בנושא הורות מדעית, קראו את אחד מספרי ההורות החביבים על מדע, ומדע ההורות. השימוש בידע מדעי אינו כמובן אסטרטגיה של כל אחד. כל ילד הוא שונה. יכולים להיות הרבה שיטות הורות שונות שתוכלו לבחור בהתאם למצב הרוח של ילדכם. למשל ניתוב, נימוק, משל וכו '. אתם יכולים לבחור את שיטת המשמעת הלא אלימה המתאימה ביותר לילדכם. כמובן שתוכלו לבחור להשתמש בפילוסופיות “מסורתיות” או “אסכולה ישנה” ועדיין תוכלו להשיג את התוצאה. על פי מודל הלחץ, אנשים הסובלים מפגיעות פסיכולוגיות נוטים יותר לפתח כזה כאשר הם חווים לחץ. הדיאתזה, כלומר פגיעויות, יכולה להיות ביולוגית או סביבתית. יתכן שילדכם יהיה בר מזל ולא יהיו לו פגיעויות כאלה. אך זכרו שהם עשויים להיות גמישים ושוררים לא משנה כמה אתם קשוחים. אבל יתכן שהם לא.

מדוע להסתכן בנזקים בזמן שישנם מחקרים טובים יותר ומדויקים יותר?

לקיחת "קיצורי דרך" עשויה לדרוש עבודה רבה יותר בטווח הקצר, אך יכולה לחסוך הרבה זמן וייסורים בטווח הרחוק.

נקודות אחרונות בנושא 

הדבר הטוב הוא שלמרות שההורות קשה, היא גם מאוד מתגמלת. החלק הרע הוא שהתגמולים מגיעים בדרך כלל הרבה יותר מאוחר מהעבודה הקשה. אבל אם ננסה כמיטב יכולתנו כעת, נקצור בסופו של דבר את הפירות ולא יהיה על מה להצטער.

לשיחת ייעוץ ללא עלות חייגו 0502277155 או השאירו פרטים