אלו הם הגורמים אשר משפיעים על העסק שלכם.

אלמנטים פנימיים

לעיתים קרובות עובדים מועברים מסננים עבור חברות סטארט-אפ קטנות של עסקים קטנים, שכן הבעלים מתמקדים בעניינים המכריעים יותר מבחינת נושא הרווחים, הפרסום וקידום המוצר / השירות.
לעומתן, חברות שמשקיעות ברווחת עובדים לא רק מפגינות ידע רב בהצלחה עסקית ברמה של מיקרו ומקרו, אלא גם מספקות סביבה שתורמת להתלהבות, אושר, נוחות ובסופו של דבר, עלייה בפריון העובדים.
בניגוד לגורמים הפנימיים המרכיבים את הסביבה העסקית, הגורמים החיצוניים משפיעים על העסק בדרך אחרת.


גורמים חיצוניים

1. נושאים הקשורים לממשלה כמו יישום חוקים או חקיקה חדשים המשפיעים על העסק, כל סוג של פעולות רגולטוריות.
2. זמנים כלכליים משתנים (מיתון לעומת שוק פורח)
3.שינוי העדפות צרכנים, מגמות קנייה ותנועות חברתיות כל הזמן
4.הצגת טכנולוגיות חדשניות ומשנות משחק שהחברה עשויה להידרש לה להישאר רלוונטיות או להתעדכן / להתקדם מול מתחרותיה
גורמים חיצוניים כמו אלה שפורטו לעיל הם בעלי חשיבות מכרעת עבור עסקים. עסקים מחויבים להישאר מעודכנים בסביבות מרובות המשתנות באופן רציף.
בין אם מדובר בחקיקת חוק חדשה שיכולה להשפיע באופן עמוק על השליליות או החיוביות על החברה, שינוי הדרגתי בבסיס הצרכנים שמתפוצץ לפתע לסוג שונה לחלוטין של לקוחות עם צרכים ורצונות חדשים, או אפילו דבקות בטכנולוגיות חדשות.

אז מה עושים ? תמיד להישאר מעודכנים

על מנת להישאר רלוונטיים ותחרותיים – על עסקים להיות מסוגלים לנוע בצורה חלקה בין השינויים המשתנים הרבים. שינויים אלה מכתיבים בסופו של דבר את הרווחה הכוללת של מפעלם ביחס לפרודוקטיביות, לרווחיות ועוד.

חברות צריכות ליישם תהליך שיטתי המנתח את האלמנטים החיצוניים הרבים שקשורים זה בזה ומרכיבים את הסביבה העסקית הקולקטיבית שלהם.
יישום גישה שיטתית פירושה שצריך להקים לוח זמנים ממוחשב עם אנשי חברה ספציפיים (בעלים / הנהלה עליונה) המוטלים על מלאי של גורמים "צפים" רבים ושונים המשפיעים על הסביבה החיצונית שלהם. לא חשוב אם התהליך הממוסדר מיושם בלוח זמנים שבועי, חודשי או שנתי, מכיוון שהיעד הכולל נשאר זהה. 

המטרה העיקרית

להיות עקביים כאשר מתבוננים ומנתחים את הכוחות החיצוניים המשפיעים על החברה וכיצד בסופו של דבר אותם כוחות קובעים אילו אסטרטגיות עסקיות צריכות לאמץ, להסיר, לשפר או לשנות. יש מגוון כלים המשמשים לסייע לעסקים לבנות מקור קבוע למידע שימושי ביותר אודות תעשיות משתנות, העדפות צרכנים והשוק הכולל.
זה בנוסף לכוחות התחרותיים הקיימים במשחק שכולן קשורות לאיסור ניתוח עובדתי ואפקטיבי של יכולותיו ורווחתו הכוללת של העסק. בין הכלים הרבים הקיימים ניתן למנות את המנגנונים המומלצים ביותר המספקים ניתוחים מעמיקים על הענף, כוחות מתחרים, השוק הנוכחי והשוק המוקרן ללקוח קצה.
חשוב להיות בפרופוקציות תמיד שמדובר על הלחץ הנפשי והבריאות שלכם ביחס לעסק שלכם.
קחו בעירבון מוגבל והתרגשו פחות משינויים הנובעים בעסק שלכם במיוחד מגורמים חיצוניים.
תוכן וקריינות – אריאל אהרוני
מומחה | יועץ משכנתאות