האם ידעתם כי קיימת אפשרות ליצירת הכנסה ליצירת הכנסה פסיבית ללא שום התעסקות והשקעה של זמן מצד הרוכשים בסכום סמלי של כמה מאות שקלים חד פעמי? קיים שוק שמתפתח וגדל בשנים האחרונות בכלל ובעת האחרונה בפרט. שוק זה מביא עמו אופציה להניב רווחים כספיים בסיכון נמוך. יתכן מאוד שזו המגמה הבאה בעולם ההשקעות הקטנות – נכס דיגיטלי. 

שנייה לפני שמתחילים, מהו נכס דיגיטלי?

כאשר אנו שומעים את המילה "נכס" אנו מקשרים אותה ישירות לנכס פיזי כמו דירה, משרד או קרקע. אבל קיים גם סוג נכס אחר והוא – נכס דיגיטלי המאפשר לנו לייצר הכנסה חודשית פסיבית מהשכרת שטחי פרסום למפרסמים או לחברת גדולות ואמינות כמו גוגל, אמזון ועוד. יש כאלה שמשקיעים כדי להשאיר משהו לילדים או לנכדים, ויש כאלה שמשקיעים כדי לייצר לעצמם תחליף להכנסה בזמן האבטלה והישיבה בבית. 

נכס דיגיטלי מושתת על אותו הרעיון של הנכסים המסורתיים נכס אשר מכניס לנו כסף מידי תקופת זמן, אך הוא בעל מספר הבדלים קטנים ומשמעותיים כמו העובדה כי נכס דיגיטלי הוא נכס הנמצא באינטרנט והוא איננו מושפע מאבטלה, כמו כן אין צורך להשקיע סכומי עתק בכדי ליצור נדל"ן מסוג זה, ובנוסף לכך ניתן לייצר הכנסה פסיבית גבוהה בהרבה משכר דירה בעבור מחסן או משרד.

רגע, האם אפשר להרוויח כסף מהשקעה בנכס דיגיטלי?

האמת, זה בהחלט אפשרי, וכנראה הרבה יותר ממה שאתם חושבים. האינטרנט והעולם החדש פתחו דלתות לרוב האנשים בעולם (בעלי גישה לחשמל, מחשב ואינטרנט) מוזר ככל שזה נשמע – זה באמת תלוי רק בכם או באנשים שעובדים עבורכם. שלושת המרכיבים הראשונים הם קריטיים לתהליך, אך הרביעי הוא כנראה החשוב ביותר – מוטיבציה להצלחה.

עם אמונה עצמית השקעה והרבה מוטיבציה כל דבר הוא אפשרי וכך גם בתחום השקעות הדיגיטל. היתרון המשמעותי ביותר בנכסים דיגיטליים, הוא הכנסות מהאינטרנט, כך אנו מבטלים את המשוואה המקובלת של זמן = כסף. אתה לא מוכר זמן, אתה מוכר ערך. אתרים פעילים 24/7 ולא זקוקים לזמינות שלך. המשמעות היא שניתן להגדיל את ההכנסה באופן אקספוננציאלי – גדילה מערכתית (מילה מגניבה, נכון?)

טוב, אז איך משפך שיווקי נוצר?

ראשית, על מנת ליצור נכס דיגיטלי מסוג משפך שיווקי מוצלח קיים צורך לבצע ניתוח שוק מקיף על ידי מומחים בתחומים שונים (דיגיטל, משכנתאות ופיננסים, כושר, תזונה וכו'). המומחים יודעים לזהות את מגמות השוק ואת הצרכים הקיימים בחברה. לאחר שבוחרים נישה מסוימת בה קיים צורך במתן שירות או מוצר מסוים יוצרים משפך שיווקי שהוא תוכן כתוב או וידאו שמסביר ומפרסם שירות או מוצר מסוים. התוכן נוצר על ידי תסריטאים, במאים, צלמים ועוד אנשי מקצוע רבים  עתירי ידע וניסיון בתחומם שיודעים להסביר, להציג באופן אטרקטיבי וענייני.

לאחר יצירת המשפך השיווקי, מפרסמים אותו פרסום אורגני (לא ממומן) ברשתות החברתיות בעלי קהל עוקבים רב, אך לא די בכך על מנת להגדיל את תפוצת הפרסום בנוסף לפרסום האורגני יש להוסיף פרסום ממומן בדמות קמפיינים ממומנים דרך ענקיות הטכנולוגיה וה העולמיות אינטרנט פייסבוק, אינסטגרם, גוגל ויוטיוב. כל קמפיין נעשה במלאכת מחשבת אשר מיועד הוא לקהל ספציפי.

לדוגמה במידה והשירות הוא בתחום הכושר אנו נוכל לקבוע כי קהל היעד אשר יצפה במשפך השיווקי יהיה קהל לקוחות אשר אוהב לעשות ספורט, בטווח גילאים מסוים, מאזור גאוגרפי ספציפי בארץ או בעולם. כתוצאה מכך הקמפיין מניב פירות בכך שאנשים רלוונטיים בלבד נחשפים לשירות או למוצר המפורסם משאירים פרטים ולאחר מכן נציגי מכירות פונים אליהם ומעניקים להם הסבר מפורט אודות השירות/המוצר המפורסם לקראת הרכישה.

כאשר משקיע חדש נכנס לקהילת החברה נפתח על שמו באופן ייחודי קבוצת מודעות קמפיין, בתוך קבוצת המודעות תהיינה כמות מודעות השווה לכמות המשפכים השיווקים אותם המשקיע רכש. לדוגמה, במידה ומיכאל מחיפה החליט להיכנס לחברה כמשקיע, להיות חלק מהקהילה ולרכוש 10 משפכים שיווקים, הצוות הדיגיטלי דואג לפתוח על שמו של מיכאל קבוצת מודעות ובה יהיו 10 מודעות שיפרסמו את השירותים/מוצרים שהחברה מעניקה.

בזכות המשפכים השיווקים מתבצע פרסום נרחב וחשיפה רבה לשירותי ומוצרי החברה, ובכך הקהילה ממשיכה לגדול ולהתפתח, וכמו כן רווחי החברה גדלים . בסוף כל חודש הלקוח מקבל אחוז מסוים באופן פסיבי מרווחי החברה פר אותו החודש תלוי בגובה השקעתו (ככל שהשקעתו יותר גדולה, כך כמובן הוא ירוויח יותר מידי חודש).

נשמע תחום מרתק, אז מה הסיכונים?

כמו בכל תחום בחיים במיוחד כאשר מדובר בתחום ההשקעות ישנם סיכונים, אך בהשוואה להשקעות המסורתיות המצריכות השקעה של סכומי כסף נכבדים, ההשקעה בתחום הדיגיטל הינה סולידית וקטנה בין אם אתם בוחרים לעשות זאת בעצמכם בעבור נכס דיגיטלי שתצרו לכם או אם אתם בוחרים לשתף פעולה עם חברה אשר יודעת לעשות זאת בעבורכם. כמובן שנכס מסורתי הרבה יותר בטוח מנכס דיגיטלי אך סכומי ההשקעה הכספית גדולים בהרבה ומרבית מהאוכלוסייה לא יכולה להרשות לעצמה לשלם סכומים כל כך גדולים.

כמו כן, במידה ובחרתם לשתף פעולה עם חברה מסוימת בתחום השקעה זה אנו מציעים לכם לוודא כי להסכם ישנן בטוחות אשר ממזערות את הסיכון הכספי במידה וחלילה אתם מעוניינים להפסיק את ההתקשרות עם החברה. בטוחה אשר רצוי שתופענה בהסכם יכולה לדוגמה להיות האופציה לקבל החזר כספי ממכירה של משפך השיווקי אשר ברשותך, בנקודת הזמן בה תרצה לעזוב.

הרבה מעבר לכסף

בעבר היו אלה אנשי הטלוויזיה, הרדיו והעיתונות הכתובה שהגיעו לעמדות כוח והייתה להם גישה ישירה לתפוצה אדירה של אנשים וכך הם יכלו להשפיע עליהם ביתר קלות. כיום, למרבה המזל הטכנולוגיה נעה מהר יותר ממדיה ישנה זו שעתידה איננה נראה מזהיר כלל, ובמקביל ההתפתחות של עולם הדיגיטל רק הולך וגובר.

המדיה הדיגיטלית היא העתיד ויש לנו את ההזדמנות לתפוס את המקום שתפסו ערוצי החדשות הגדולים בעולם הישן, והפעם להשתמש בכח המצוי בתוך קהילה של אנשים בתחום הדיגיטל ולעזור להם לשנות את חייהם ואת הסובבים אותם לטובה. המטרה היא ליצור לחברי הקהילה חופש כלכלי שיגרום להם לנחת ויאפשר להם להתרכז יותר בפיתוח עצמי, משפחה, חברים וכו'.

בכדי להגדיל את הקהילה קיים צורך להעניק לחברי הקהילה ערכים נוספים מעבר לרווח כלכלי כמו ידע מקצועי בתחומים שונים שמעניינים אותם, הפקת אירועים מיוחדים קהילתיים אשר יגבשו בין חברי הקהילה ויגרמו להם להנאה רבה וצבירת חוויות ומעל הכול תמיד לזכור שאיפה שאפשר לעזור ולתת יד, זה יהיה מבורך. ככל שהקהילה תהיה גדולה יותר יהיה אפשר ליצור ימי התרמה ענקיים בהם נוכל להעניק ולתת לאוכלוסיות קשות יום.

גם אתם רוצים להיות חלק מקבוצת אמוזה? לקביעת שיחת או פגישת ייעוץ ללא עלות לחץ כאן להשארת פרטים

נכתב בהשראת אריאל אהרוני
מומחה לשיווק ויועץ משכנתאות