חברת התעופה הלאומית של אל על, אל על, סירבה אולי להלוואות חילוץ ממשלתיות בסכום של 400 מיליון דולר, אולם האוצר הציע הצעה מעניינת יש היטענו אף יותר לחברת התעופה הגדולה והמצליחה ביותר בישראל. משרד האוצר מציע כי חברת התעופה תמכור מניות בשווי 150 מיליון דולר והממשלה תתחייב לרכוש מניות שלא יירכשו על ידי הציבור, בעקבות זאת למדינה יהיו מניות רבות בחברה ובכך היא קיים סיכוי גבוהה כי תהפוך לבעלות שליטה.

במידה והמדינה תהפוך בסופו של דבר לבעלת השליטה בחברת התעופה, אל על תוחרם למעשה. חברת התעופה תצטרך לבקש מבנקים לשאר הלוואת כספים על סך 400 מיליון דולר הסכום אותו אל-על מעוניינים לקבל מהמדינה על מנת להשתקם מהמצב אליו נקלעו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. אך, אם תכנית האוצר תתקדם, הממשלה תחייב עד 75% מהלוואות אלה. נכון לעכשיו, הרעיון – מסקרן ככל שיהיה – נותר כרעיון. מנהלי חברות התעופה לא אישרו את ההצעה, וגם לא את האיחוד שלה.

אם התוכנית תאושר, האוצר היה מצפה מחברת התעופה לקצץ בעלויות בכ -350 מיליון דולר בשנה. זה כרוך בתהליך פיטורים דרסטי ורחב היקף הכולל כ -2,000 עובדים, החזרת מטוסים וצמצום משמעותית של צי המטוסים הנמצא בחזקת החברה. אל על תצטרך גם לצמצם את מספר היעדים אליה היא טסה, במיוחד את המסלולים הפחות משתלמים כמו מנצ'סטר, לאס וגאס וטוקיו. לא די בכך גם שכר והטבות עובדי החברה יושפעו בהתאם.

במקרה שהממשלה תיאלץ לרכוש את כל המניות באל על, חברת התעופה תנוהל על ידי נאמן שמונה באופן עצמאי שאינו נתפס באינטרסים פוליטיים. הממשלה לא תוכל להורות לנאמן כיצד לנהל את חברת התעופה.הממשלה מקווה שאם אל על תשרוד את המשבר הנוכחי, שווי המניות שלה יעלה ויניב יותר כסף. פרטי ההצעה צפויים להיות מסודרים במהלך הימים הקרובים.